2011-2012 Güz Dönemi Mesleki Çalışma Örnek Proje Ödevi Taslağı

2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı İlköğretim Okulları Matematik Performans Görevi ile Proje Ödevi Konuları ve Taslakları
(EK-5)
PERFORMANS GÖREVİ TASLAĞI
|
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
|
Kümeler
|
6-A
|
Akıl yürütme
İlişkilendirme
İletişim
|
2 hafta
|
Dereceli Puanlama Anahtarı
|
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizlerden:
1) Bir kümeyi modellerle belirlemeniz,
2) Kümelerle birleşim, kesişim, fark işlemlerini modelleriyle açıklamanız,
3) Şema ve sembol kullanarak göstermeniz beklenmektedir.
|
|
YÖNERGE: Performans görevinizi hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1) Bireysel çalışma olarak hazırlayınız.
2) Çalışma taslağı oluşturunuz.
3) Kesişim, birleşim ve fark işlemlerinin nasıl olduğu hatırlanır.
4) Kümeler belirlenir, istenilen işlemler şema üzerine aktarılır ve sembolleri yazılır.
5) Ödevinizi renkli kalemler kullanarak karton üzerine yapabilirsiniz.
6) Bütün bu yapılanlar çizgisiz kağıda yazılarak rapor haline getirilecek.
7) Ödev yapılırken öğretmen ile işbirliği içinde olunacak.
8) Rapor ve ödev belirtilen tarihte teslim edilecek.
10) Çalışmanız puanlama anahtarına göre derecelendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11) Çalışmanızı zamanında tamamlayarak kontrollerini yapınız.
|
|
PUANLAMA ANAHTARI
|
|||
|
ÖLÇÜTLER
|
PERFORMANS DÜZEYİ
|
||
|
|
Çok iyi (3)
|
Orta (2)
|
Geliştirilmeli (1)
|
|
İÇERİK YETERLİĞİ
|
|
|
|
|
GÖRÜNÜŞ
|
|
|
|
|
VERİLERİ DÜZENLEME
|
|
|
|
|
KAYNAKLARDAN YARARLANMA
|
|
|
|
|
ARAŞTIRMA YAPMA
|
|
|
|
|
RAPORLAŞTIRMA
|
|
|
|
|
TOPLAM :
|
|||
Özel Değerlendirme:
Değerlendirme ölçütlerinin her biri için öğrencilerin durumları dikkate
alınmalıdır.Ölçütlerde yetersizliği olan öğrencilere,ilgili
becerilerini geliştirmede yardımcı olunur.
Genel Değerlendirme:
Bu çalışmada öğrenciler en fazla 6x3 = 18 puan alabilirler.Öğrencilerin
aldığı puanların 18 üzerinden yüzdesi hesaplanır.Önemli olan
öğrencileri ‘ üst düzeye’ çıkaracak önlemleri almaktır.
Fatih KARA
Matematik Öğretmeni
(EK-5)
PERFORMANS GÖREVİ TASLAĞI
|
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
|
Tam Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemi
|
7-A
|
Akıl yürütme
İlişkilendirme
İletişim
|
1 hafta
|
Dereceli Puanlama Anahtarı
|
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizlerden:
1) Tam sayılarda çarpma ve bölme işlemini açıklamanız,
2) Tam sayılarda çarpma ve bölme işleminin özelliklerini yazmanız,
3) Tam sayılarda çarpma ve bölme işlemi ile ilgili örnekler çözmeniz beklenmektedir.
|
|
YÖNERGE: Performans görevinizi hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1) Bireysel çalışma olarak hazırlayınız.
2) Çalışma taslağı oluşturunuz.
3) Tam sayılarda çarpma ve bölme işlemleri konusunu iyi bir şekilde öğreniniz.
4) Önce çarpma işleminden başlayarak kurallarını verip uygun örneklerle açıklayınız.
5) Çarpma işleminin özelliklerini yazıp örnekler veriniz.
6) Bir tam sayının kuvvetinin alınışını izah edip örneklendiriniz.
7) Bölme işleminin kurallarını verip uygun örneklerle açıklayınız.
8) Bölme işleminin özelliklerini yazıp örnekler veriniz.
6) Bütün bu yapılanlar çizgisiz kağıda yazılarak rapor haline getirilecek.
7) Ödev yapılırken öğretmen ile işbirliği içinde olunacak.
8) Rapor ve ödev belirtilen tarihte teslim edilecek.
10) Çalışmanız puanlama anahtarına göre derecelendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11) Çalışmanızı zamanında tamamlayarak kontrollerini yapınız.
|
|
PUANLAMA ANAHTARI
|
|||
|
ÖLÇÜTLER
|
PERFORMANS DÜZEYİ
|
||
|
|
Çok iyi (3)
|
Orta (2)
|
Geliştirilmeli (1)
|
|
İÇERİK YETERLİĞİ
|
|
|
|
|
GÖRÜNÜŞ
|
|
|
|
|
VERİLERİ DÜZENLEME
|
|
|
|
|
KAYNAKLARDAN YARARLANMA
|
|
|
|
|
ARAŞTIRMA YAPMA
|
|
|
|
|
RAPORLAŞTIRMA
|
|
|
|
|
TOPLAM :
|
|||
Özel Değerlendirme:
Değerlendirme ölçütlerinin her biri için öğrencilerin durumları dikkate
alınmalıdır.Yetersizliği olan öğrencilere,ilgili becerilerini
geliştirmede yardımcı olunur.
Genel Değerlendirme:
Bu çalışmada öğrenciler en fazla 6x3 = 18 puan alabilirler.Öğrencilerin
aldığı puanların 18 üzerinden yüzdesi hesaplanır.Önemli olan
öğrencileri ‘ üst düzeye’ çıkaracak önlemleri almaktır.
Fatih KARA
Matematik Öğretmeni
(EK-5)
PERFORMANS GÖREVİ TASLAĞI
|
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
|
Kareköklü Sayılarda İşlemler
|
8-A
|
Akıl yürütme
İlişkilendirme
İletişim
|
3 hafta
|
Dereceli Puanlama Anahtarı
|
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizlerden:
1) Kareköklü sayılarda toplama ve çıkarma işlemini açıklayıp yapabilmeniz,
2) Kareköklü sayılarda çarpma işlemini açıklayıp yapabilmeniz,
3) Kareköklü sayılarda bölme işlemini açıklayıp yapabilmeniz beklenmektedir.
|
|
YÖNERGE: Performans görevinizi hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1) Bireysel çalışma olarak hazırlayınız.
2) Çalışma taslağı oluşturunuz.
3) Kareköklü sayılarda işlemler yapılırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğreniniz.
4) Kareköklü sayılarda toplama ve çıkarma işlemini açıklayıp,10 tane çözümlü örnek yapınız
5) Kareköklü sayılarda çarpma işlemini açıklayıp,10 tane çözümlü örnek soru oluşturunuz.
6) Kareköklü sayılarda bölme işlemini açıklayıp,10 tane çözümlü örnek soru hazırlayınız.
7) Kareköklü sayılarda işlemlerin hepsini içeren karışık 10 tane çözümlü örnek oluşturunuz.
8) Ödevinizi önce açıklama,altında soru,altında çözümü olacak şekilde hazırlayınız.
6) Bütün bu yapılanlar çizgisiz kağıda yazılarak rapor haline getirilecek.
7) Ödev yapılırken öğretmen ile işbirliği içinde olunacak.
8) Rapor ve ödev belirtilen tarihte teslim edilecek.
10) Çalışmanız puanlama anahtarına göre derecelendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11) Çalışmanızı zamanında tamamlayarak kontrollerini yapınız.
|
|
PUANLAMA ANAHTARI
|
|||
|
ÖLÇÜTLER
|
PERFORMANS DÜZEYİ
|
||
|
|
Çok iyi (3)
|
Orta (2)
|
Geliştirilmeli (1)
|
|
İÇERİK YETERLİĞİ
|
|
|
|
|
GÖRÜNÜŞ
|
|
|
|
|
VERİLERİ DÜZENLEME
|
|
|
|
|
KAYNAKLARDAN YARARLANMA
|
|
|
|
|
ARAŞTIRMA YAPMA
|
|
|
|
|
RAPORLAŞTIRMA
|
|
|
|
|
TOPLAM :
|
|||
Özel Değerlendirme:
Değerlendirme ölçütlerinin her biri için öğrencilerin durumları dikkate
alınmalıdır.Yetersizliği olan öğrencilere,ilgili becerilerini
geliştirmede yardımcı olunur.
Genel Değerlendirme:
Bu çalışmada öğrenciler en fazla 6x3 = 18 puan alabilirler.Öğrencilerin
aldığı puanların 18 üzerinden yüzdesi hesaplanır.Önemli olan
öğrencileri ‘ üst düzeye’ çıkaracak önlemleri almaktır.
Fatih KARA
Matematik Öğretmeni
(EK-4)
(EK-4)
PROJE TASLAĞI
|
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
|
İstatistik
|
6-A
|
Akıl yürütme
İlişkilendirme
İletişim
|
2 ay
|
Dereceli Puanlama Anahtarı
|
|
Sevgili öğrenciler,
Sınıf
İstatistikleri: Okulumuzun 6-7-8. sınıf öğrencilerini kapsayacak
şekilde, kız ve erkek öğrenci sayıları, tuttukları takım, en sevdikleri
ders, hangi mesleği seçmek istedikleri belirlenecek.
Bu
projede sizlerden yukarıda belirtilmiş olan problemle ilgili olarak
tablo ve bu tabloya uygun grafiklerin her sınıf için ayrı ayrı çizilmesi ve bunları hazırlayarak sunmanız beklenmektedir.
|
|
YÖNERGE: Proje ödevinizi hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1) Grup çalışması olarak hazırlayınız.
2) Çalışma taslağı oluşturunuz.
3) Her sınıftaki öğrenci sayısını bulunuz.
4) Her sınıftaki öğrencilerin; tuttuğu takım,en sevdiği ders ve hangi mesleği seçmek istediklerini çetele tutarak kaydediniz.
5) Önce her sınıftaki kız ve erkek öğrencileri belirten grafiği çiziniz.
6) 6-A dan başlamak üzere her sınıf için;
-En çok tutulan takımların belirtildiği tablo ve grafiği
-En çok sevilen derslerin belirtildiği tablo ve grafiği
-Seçtikleri mesleklerin belirtildiği tablo ve grafiği ayrıntılı ve renkli kalemlerle çiziniz.
7) Bütün bu yapılanlar çizgisiz kağıda yazılarak rapor haline getirilecek.
8) Ödev yapılırken öğretmen ile işbirliği içinde olunacak.
9) Rapor ve ödev belirtilen tarihte teslim edilecek.
10) Çalışmanız puanlama anahtarına göre derecelendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11) Çalışmanızı zamanında tamamlayarak kontrollerini yapınız.
|
DEĞERLENDİRME
|
PUANLAMA ANAHTARI
|
|||
|
ÖLÇÜTLER
|
PERFORMANS DÜZEYİ
|
||
|
|
Çok iyi (3)
|
Orta (2)
|
Geliştirilmeli (1)
|
|
İÇERİK YETERLİĞİ
|
|
|
|
|
GÖRÜNÜŞ
|
|
|
|
|
VERİLERİ DÜZENLEME
|
|
|
|
|
KAYNAKLARDAN YARARLANMA
|
|
|
|
|
ARAŞTIRMA YAPMA
|
|
|
|
|
RAPORLAŞTIRMA
|
|
|
|
|
TOPLAM :
|
|||
(EK-4)
PROJE TASLAĞI
|
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
|
Üçgenler ve Dörtgenler
|
7-A
|
Akıl yürütme
İlişkilendirme
İletişim
|
3 ay
|
Dereceli Puanlama Anahtarı
|
|
Sevgili öğrenciler,
Üçgen ve dörtgen çeşitleri belirlenecek.
Bu
projede sizlerden yukarıda belirtilmiş olan problemle ilgili olarak
üçgen ve dörtgen çeşitlerinin çubuklar ile (çıta) pano üzerinde
hazırlanması ve bunları sunmanız beklenmektedir.
|
|
YÖNERGE: Proje ödevinizi hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1) Grup çalışması olarak hazırlayınız.
2) Çalışma taslağı oluşturunuz.
3) Üçgen ve dörtgen çeşitlerini araştırıp özelliklerini iyi bir şekilde öğreniniz.
4) Kalın bir mukavva veya kontaplak temin ediniz.
5) Çubukları mukavva veya kontaplak üzerine üçgen ve dörtgen şekillerini temsil edecek şekilde yapıştırınız.
6) Her şeklin altına özelliklerini alan ve çevresinin bulunuşunu açıklayınız.
7) Bütün bu yapılanlar çizgisiz kağıda yazılarak rapor haline getirilecek.
8) Ödev yapılırken öğretmen ile işbirliği içinde olunacak.
9) Rapor ve ödev belirtilen tarihte teslim edilecek.
10) Çalışmanız puanlama anahtarına göre derecelendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11) Çalışmanızı zamanında tamamlayarak kontrollerini yapınız.
|
DEĞERLENDİRME
|
PUANLAMA ANAHTARI
|
|||
|
ÖLÇÜTLER
|
PERFORMANS DÜZEYİ
|
||
|
|
Çok iyi (3)
|
Orta (2)
|
Geliştirilmeli (1)
|
|
İÇERİK YETERLİĞİ
|
|
|
|
|
GÖRÜNÜŞ
|
|
|
|
|
VERİLERİ DÜZENLEME
|
|
|
|
|
KAYNAKLARDAN YARARLANMA
|
|
|
|
|
ARAŞTIRMA YAPMA
|
|
|
|
|
RAPORLAŞTIRMA
|
|
|
|
|
TOPLAM :
|
|||
(EK-4)
PROJE TASLAĞI
|
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
|
Geometrik Cisimler
|
8-A
|
Akıl yürütme
İlişkilendirme
İletişim
|
4 ay
|
Dereceli Puanlama Anahtarı
|
|
Sevgili öğrenciler,
Düzgün geometrik cisimler (Prizmalar,piramitler, küre…) hakkında bilgi edinilecek.
Bu
projede sizlerden yukarıda belirtilmiş olan problemle ilgili olarak
düzgün geometrik cisimlerin kapalı maketlerinin hazırlanması ve bunları sunmanız beklenmektedir.
|
|
YÖNERGE: Proje ödevinizi hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1) Grup çalışması olarak hazırlayınız.
2) Çalışma taslağı oluşturunuz.
3) Açık ve kapalı şekillerini çizip özelliklerini maddeler halinde yazınız.
4) Alan ve hacimlerinin nasıl bulunacağına dair formülleri yazıp örnekler çözünüz.
5) Cisimlerin maketlerini aynı tabanlı prizma ve piramitlerin taban uzunlukları aynı olmak koşulu ile kartonla hazırlayınız.
6) Çalışmalarınızda yaralandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
7) Bütün bu yapılanlar çizgisiz kağıda yazılarak rapor haline getirilecek.
8) Ödev yapılırken öğretmen ile işbirliği içinde olunacak.
9) Rapor ve ödev belirtilen tarihte teslim edilecek.
10) Çalışmanız puanlama anahtarına göre derecelendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11) Çalışmanızı zamanında tamamlayarak kontrollerini yapınız.
|
DEĞERLENDİRME
|
PUANLAMA ANAHTARI
|
|||
|
ÖLÇÜTLER
|
PERFORMANS DÜZEYİ
|
||
|
|
Çok iyi (3)
|
Orta (2)
|
Geliştirilmeli (1)
|
|
İÇERİK YETERLİĞİ
|
|
|
|
|
GÖRÜNÜŞ
|
|
|
|
|
VERİLERİ DÜZENLEME
|
|
|
|
|
KAYNAKLARDAN YARARLANMA
|
|
|
|
|
ARAŞTIRMA YAPMA
|
|
|
|
|
RAPORLAŞTIRMA
|
|
|
|
|
TOPLAM :
|
|||
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder