Paraşüt çeşitleri nelerdir?
parasut cesitleri, parasut cesitleri nelerdir,paraşüt nedir,pareşüt nasıl yapılır,pareşüt yapımı,pareşüt kullanımı,pareşüt,paraşüt nasıl kullanılır

Paraşüt Çeşitleri
Paraşütler, yapılış şekli ve stillerine göre çeşitlilik göstermektedir.
Bunlar: uçaktan atlanarak yapılan; statik paraşüt ve serbest paraşüt
(sky dive), belli yükseltilerden koşarak paraşütün şişmesi sağlanarak
yapılan Yamaç paraşütü ve Delta kanattır. Özellikle son zamanlarda, uçma
merakı olan kişilerce yapılan Yamaç Paraşütü Paraşütler ve
paraşütçülüğü incelemeye, yamaç paraşütü ile başlıyoruz.
YAMAÇ PARAŞÜTÜ ( Paragliding)
Son zamanlarda özellikle gençler arasında hızla yayılan, herkesin
kolaylıkla uçma arzusu ve heyecanını tadabileceği bir spor dalı
gelişmektedir. Buna Fransızca "parapente", İngilizce "paragliding" ve
Türkçe "yamaç paraşütçülüğü" adı verilmektedir. 15 yaşını bitirmiş her
sağlıklı kişi rahatlıkla paraşütçülük kurslarına katılıp bu sporu
yapabilir. Rahatça koşulabilecek türden uygun eğimli bir yamaca açık
olarak serilen paraşüt, pilotun koşuya başlaması ile hemen hava dolar,
kanat şeklini alır ve pilotu taşımaya başlar. Pilotun koşuya 3-5 metre
daha devam etmesi ile havalanır ve yamaçtan aşağı süzülerek konforlu ve
emniyetli bir uçuşa başlar. Uçuşların süresi, kullanılan malzemenin
performansı ve pilotun tecrübesine bağlı olarak kilometrelerce/saatlerce
sürebilir.
1940'lı yıllarda, Wright kardeşler başarılı ilk uçuşlarının yanında,
birkaç parça perde kumaşından yaptıkları bir tür uçurtmayla yeni bir
havacılık olayına da öncülük etmişlerdir. Daha sonraları esnek yapıya
sahip kanatlar üzerinde çalışma ve deneyler yapılmış, 1948'de basit
yelken kanatlar ortaya çıkmıştır. Bu çalışmalar sırasında kanatların bir
bot, araba yada bir kişi tarafından yerden kaldırılması önemli bir
gelişmeydi. Bu araç rahatlıkla sökülüp takılabilen çubuklardan ve
üzerlerine gerilmiş kumaşlardan yapılmış bir delta kanattı. 1948 yılında
Dr. Francis Rogallo, portatif delta kanadı yapmayı başardı. Zamanla
delta kanatlar emniyet ve performans açısından oldukça geliştiler. Bugün
tecrübeli bir pilot, 30-35 kg ağırlığındaki delta kanadına ek olarak
yedek paraşüt, hava akımlarına göre şekillendirilmiş bağlantı
elemanları, altimetre, variometre, pusula ve hız saati gibi bazı
cihazlara ve telsize ihtiyaç duyar. Elbette bütün bunları taşımak için
bir araç ve uçmayı düşündüğünüz tepedeki kalkış noktasına kadar uzanan
bir yol gereklidir. Bu yüzden 1970'li yıların sonlarında bazı uçucular,
yapısı sabit ve ağır olmayan, daha esnek ve daha hafif bir hava aracı
arayışına girdiler. Birkaç öncü, paraşütlerle yamaçlardan uçuş
denemelerine başladılar. Bunlar uçaktan atlayarak, limit hızda (yaklaşık
198 km/s) düşerken açılmak üzere dizayn edilmiş serbest düşüş
paraşütleriydi. Çok geçmeden limit hızdaki açılış şokunun doğurduğu
aşırı yüksek gerilimlerin daha yavaş ve daha yumuşak olan yamaç
kalkışlarında ortaya çıkmadığı fark edildi ve farklı malzemelerden daha
büyük boyutlarda paraşütlerin işe yarayabileceği düşünüldü.
Çok geçmeden ucuzluğun ve basitliğin en son teknoloji ile
birleştirildiği Fransızca "parapente", İngilizce "paragliding" ve Türkçe
"yamaç paraşütçülüğü" adıyla bilinen yepyeni bir spor doğdu. 1980'li
yıllarda yamaç paraşütçüleri düzenli olarak tepelerden havalanmaya
başladılar.
Bugünkü yamaç paraşütlerinin 6:1 ve 9:1 arasında değişen süzülme
oranları delta kanatlarınkiyle (12:1-18:1) yada planörlerinkiyle
(20:1-45:1) karşılaştırıldığında çok iyi görünmeyebilir fakat bir yamaç
paraşütünün onların sahip olmadığı bazı avantajları vardır. Kolaylıkla
havalanır, yönlendirilir ve inerler, birkaç dakikada açılabilir ve
toplanabilirler. Uygun bir eğitimle temel uçuş kontrolü becerisi birkaç
günde kazanılabilir. Hafifliği ve küçük boyutları sayesinde rahatlıkla
sırtınıza alıp hiç bir yola, hava alanına yada başka bir tesise gerek
duymadan kalkış noktasına tırmanabilir ve yolları olmayan dağlardan bile
kolaylıkla havalanabilirsiniz.
Basit ve zevkli olmasının yanı sıra havacılığın her dalında olduğu gibi
yamaç paraşütçülüğünün de kesinlikle uymanız gereken bazı emniyet
kuralları vardır. Havacılığın düşüncesiz, dikkatsiz ve tedbirsiz
hareketleri affetmediğini asla unutmamamız gerekir. Güvenli uçuşlar
için, içinde uçtuğumuz hava tabakasını kesinlikle tanımalı,
paraşütümüzün değişik şartlar altındaki davranışlarını iyi bilmeli ve
doğanın şartlarını ve kendi limitlerimizi asla zorlamamalıyız.
Yamaç paraşütçülüğü havacılığın belki de en basit ve en kolay yoludur.
Fakat bütün diğer macera sporları gibi ihmal, yanlış uygulamalar ve
uygun olmayan şartlarda yapılması gibi hallerde ciddi yaralanmalar,
hatta ölümlere yol açabilir.
Serbest paraşüt
Serbest paraşüt; paraşütle atlamanın güvenlikle ilgili temel kuralları
dışında belli bir düşüş prosedürü olmadan yapılan serbest atlayışı ifade
eder.
Serbest paraşütçülüğü iki ana gruba ayırabiliriz.
1.Askeri serbest paraşüt;
a)Askeri amaçlar için kullanılan serbest paraşütle atlayış teknikleri
b)Askeri sportif serbest paraşütçülük
a.Hedef paraşütçülüğü
b.Stil atlayışları
c.4'lü formasyon
2.Sivil serbest paraşütçülük;
a)Hedef paraşütçülüğü
b)Stil atlayışı
c)Formasyon atlayışları (2li,4lü,8li)
d)Skysurf
e)Freestyle
f)Freefly
g)CF (Canopy formasyon)
Benzer Bilgiler : parasut cesitleri,
parasut cesitleri nelerdir,
paraşüt nasıl kullanılır,
paraşüt nedir,
pareşüt,
pareşüt kullanımı,
pareşüt nasıl yapılır,
pareşüt yapımı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder